လာလည္ အားေပးတဲ႔အတြက္ "ေကာင္းကင္ တိမ္စိုင္ " မွ ေႏြးေထြးစြာ၊ ေက်းဇူးတင္ခ်င္းမ်ားစြာနွင္႔ ၾကိဳဆိုပါသည္

လြန္ကဲထူးျမတ္ေသာ သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္၊ ပညာဂုဏ္၊ ဝိမုတၱိဂုဏ္၊ ဝိမုတၱိဥာဏဒႆနဂုဏ္တို႔နွင္႔ ျပည္႔စံုေတာ္မူေသာေၾကာင့္ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ သတၱဝါအေပါင္းတို႔၏ ပူေဇာ္ထူးကို ခံယူေတာ္မူထိုက္ေပေသာ ျမတ္စြာဘုရားအား ဘုရားတပည္႔ေတာ္ ဦးထိုက္ထား၍ ကန္ေတာ႔ပါ၏ ျမတ္စြာဘုရား။

စာမွ်က္ႏွာ မ်ား

Thursday, June 17, 2010

အလြမ္း



ေရာက္ေနတုန္းကေတာ့ သတိမထားမိခဲ့ဘူး..
ရေနခဲ့တုန္းကလဲ တန္ဖိုးထားဖုိ ့မသိခဲ့ဘူး..
ဆံုးရွဳံသြားျပီးမွႏွေျမာမိ
ေ၀းကြာသြားမွ လြမ္းေမာမိတယ္...။
အတိတ္တခုမွာတုနး္ကေတာ့ .....
ႏွလံဳးသားေလးဟာ လန္းဆန္းလို ့...။
ခုေတာ့...
ဘယ္တုန္းကရခဲ့တဲ့ ဒဏ္ရာမွန္းမသိေအာင္ ..
ရင္မွာျပည ့္ေနလုိ ့ခဲ့ျပီ....။
တုိက္ဆုိင္မွဳ ့ရွိတုိင္း သတိရမိတဲ့အခါ
ႏွလံုးသားထဲမွာနာၾကင္ေနတုန္းပါ...။
အတိတ္ကုိျပန္ေဆြး၊ အားေပးသူ မဲ့ခဲ့လဲ..
အနာဂတ္ကုိေတြးအားေမြးခြင့္ေတာ့ရခ်င္တယ္...။
ျဖစ္သင့္တာကုိဦးစားေပးခဲ့ရတဲ့..င့ါျမတ္ႏုိးျခင္းေတြဟာ
အေ၀းၾကီးေ၀းခဲ့ရတဲ့မင္းဆီမွာ.က်န္ခဲ့ျပီေလ...
တသက္စာအတြက္ ႏွုတ္ဆက္ခဲ့ရင္း..
မင္းနဲ ့အေ၀းဆံုးအရပ္မွာ...
လြင့္ေနရင္း......
လြမ္းေနရင္းေပ့ါ....

ေကာင္းကင္

ဥပကၡာ လားကြာ


မုန္းရလြႏ္းလုိ ့ေမာလွျပီ....
မာယာျမိဳင္ရဲ႕ ကြန္ယက္ေအာက္မွာ
ေမွာ္ျပဳစားခံရသလို ...
မက္မက္ေမာေမာေမွ်ာေနမိတဲ့
ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္လဲ
မုိက္လိုက္တာလို ့ေျပလိုက္မိတယ္။
ပုိးဖလံမ်ိဳးမို ့မီးကိုတုိးတယ္...
မွားေနမွန္းသိေပမယ့္လဲ..
ေမ့ပစ္ခ်င္လို ့မရေအာင္ကုိ...
ေမ့ေမ့မူးမူး ယစ္မူးစြာနဲ ့
အမွတ္မရွိ လြမ္းေနမိရံု ေက်နပ္ခဲ့ဖူးသူပါ...။
ခုေတာ့...
နွလံုးသား မရွိ
ဆံုးခန္းေရာက္သင့္ျပီ မို႔
မင္းမလုိခ်င္တဲ့ ေမတၱာေတြကို
ဒီ့ထက္မပုိေစဖုိ ့ သစၥာဆုိရဲျပီ....။

ေကာင္းကင္

*ဆႏၵ*



ေနမထြက္ခင္ မ်က္ႏွာသစ္ရတဲ့ဘ၀မွာ

အမ်ားမိုးခါးေရ ေသာက္သလို လိုက္ေသာက္ခဲ့ရ..။

ၾကားရဖန္မ်ားလာတဲ့ နာရီသံေတြေအာက္မွာ

ဖိနပ္တိုက္ဖို႔ေတာင္ အခ်ိန္မမွီခဲ့ဘူး…။

မိုး တေျဖာက္ေျဖာက္က်လဲ သြား…

ေန က်စ္က်စ္ပူလည္းလာ…

ဘယ္အရာမွာ ေအးခ်မ္းခဲ့သလဲ ငါမသိ…။
ဗလာနတၳိ အခန္းထဲ

ေသာက ေတြ ဖ႐ိုဖရဲနဲ႔

တစ္ခုခု ကို ေမွ်ာ္ေနဆဲ…။
ေ၀းကြာျခင္းက အိမ္ေရွ႕မွာ အသင့္

တခမ္းတနား မက္ခဲ့တဲ့ အိပ္မက္ေတြလည္း

ေလ အေ၀ွ႕မွာ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ ေၾကြေပါ့..။
ငါ့အတြက္ စိတ္ၿငိမ္ေဆး တစ္ခြက္ေပးပါ…

ငါ့ ဒဏ္ရာေတြ ေသြး မထြက္ခင္

တစ္ေန႔ တစ္ရက္ ေလာက္

အသက္ရႈခြင့္ ရေသးရင္ေပါ့

မင္းနားမွာ ျပန္လာ ေနခ်င္ေသးတယ္..။

ေကာင္းကင္

*ခ်ည္တိုင္ေဟာင္း*



ဒီညအဖို႔ေတာ့……

မိုးခါးခါးေတြေအာက္မွာ

အသည္းမကြဲဘဲ ငိုေနရသူပါ…။

ေၾကကြဲသီခ်င္းနဲ႔ မဆိုင္ေပမဲ့

သီခ်င္းေတြ နားဆင္ေနမိ

အခ်ိန္က ညဥ့္နက္ေနေပါ့…။
ရိုးရာမပ်က္တမ္း ေျပာၾကေၾကးဆိုရင္
ေကာက္ညွင္းဖက္ထုပ္ထက္ ငါက

မိုးက် လက္ဖက္ ကို ပိုၾကိဳက္သူပါ…။

ဟိုး……..အရင္တုန္းက

ဂုန္နီအိတ္ေလးေတြ ခင္းၿပီး အိပ္ရတာကို

ငါ ၾကိဳက္တယ္…။
မုန္႕ဘိုးေလး စုၿပီး၀ယ္ခဲ့ရတဲ့

လက္ပတ္နာရီီေလးကို တမ္းတတယ္…။

ဦးေလး ေျပာျပခဲ့တဲ့ အဖို အမ အေၾကာင္း

ေပါင္းစပ္မိရင္ အႏၱရာယ္ရွိတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း

ငါ…. ေကာင္းေကာင္း မွတ္ထားတယ္….။
ဟိုေန႔က အျမန္ရထားၾကီးစီးရင္း
ငယ္ငယ္က မႏၱေလး သြားခဲ့တာကို

သတိရမိတယ္…။

Fat = ၀ေသာ တဲ့

ငါ မွတ္မိေနေသးတယ္ေလ

အဲဒီစာလံုးေလးကို မရလို႔ အမ က ရိုက္တာ

ငါ့ တင္ပါးမွာ အရိႈးရာေတြေပါ့…။

ေအာ္….ဘ၀ေတြရယ္

မၾကံဳခ်င္ေပမဲ့ ၾကံဳခဲ့ရတယ္

မဆံုခ်င္လည္း ဆံုလာရတယ္

မခြဲခ်င္ေပမဲ့ ခြဲခဲ့ရတယ္….။

အဲဒီေန႕မနက္က..

မိုးေတြက ရြာလို႔

ငါ့ ရဲ႕ အေဖက ထာ၀ရ အိပ္ေပ်ာ္လို႔

ငါတို႔ကို ထားခဲ့တယ္…။

ငါ ခ်က္ခ်င္းမငိုမိဘူး..

ဒါေပမဲ့ ငါ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ မ်က္ရည္က်မိတယ္

ဒီေန႔အထိပဲ…။

ငါတို႔ ဘာဆက္လုပ္ၾကမလဲ…

ငါတို႔ရဲ႕ဘ၀ကို ဘယ္လို ရုန္းကန္မလဲ

ေဆြးေႏြးရၿပီေပါ့..။

ႏိုင္ရာ ပိုင္ရာ တာ၀န္ေတြ ခြဲလို႔

ငါတို႔ လမ္းကို ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ကတည္းက ေလွ်ာက္ခဲ့တာ

အခုဆို ၁၆ ႏွစ္ ရွိၿပီေပါ့..။

၁၉ ဇူလိုင္ မေမ့ႏိုင္တဲ့

ဟုုတ္ပါတယ္္….။

၂၀ ဇူလိုင္လဲ ငါ မေမ့ႏိုင္ပါဘူး

ငါတို႔ရဲ႕ ဖခင္ က ငါတို႔ကို အၿပီးႏႈတ္ဆက္သြားတဲ့ေန႔ေလ…။
ကဲ….ငါ့ဘ၀ကို စၿပီေပါ့

အိမ္နားက စားေသာက္ဆိုင္မွာ စားပြဲထိုးလုပ္

ေပးတာယူ ေကၽြးတာစား

တစ္၀မ္းတစ္ခါးအတြက္ ရွာေဖြခဲ့ရတယ္…။


ေက်ာင္းရက္ရွည္ပိတ္ေတာ့

ပန္းရံလုပ္ ေဆးသုတ္

ကူညီညာလုပ္တာဆိုေပမဲ့ မုန္႔ဘိုးေတာ့ရတာေပါ့…။
ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ေတာ့

ငါ့အတြက္ သင္တန္းဆိုတာမရွိ

အရာရာ နတၳိ… ပိုက္ဆံက အဓိက ျဖစ္ခဲ့တယ္…။

ဒီလိုနဲ႔ ဘ၀ေတြနာ…

စာေတြ ၾကိဳးစားရင္း ၁၀ တန္းဆိုတာကို

ေအာင္ျမင္ခဲ့ရတယ္…။

ေက်ာင္းဆက္တက္ဖို႕ ခက္ၿပီ

အဲဒီေတာ့ …

ငါက ရန္ကုန္သြား မဂၤလာေစ်း အထည္ဆိုင္မွာ ေစ်းေရာင္းရင္း

ပိုက္ဆံစု GTI တက္ဖို႔ေပါ့

၁ ႏွစ္ေတာ့ ေအာက္လိုက္ရတယ္ေလ…..။

ေက်ာင္းဆင္းဆင္းခ်င္း

ရန္ကုန္မွာ အလုပ္၀င္

တစ္ဖက္ကလည္း အေ၀းသင္ ဆက္တက္ေပါ့…။

ဒီလိုနဲ႔ ၂၀၀၇ မွာ ဘြဲ႕ေတြရ..

ပိုက္ဆံရ…

အေမက ေပ်ာ္လို႔…။

ဒီလိုနဲ႔ ငါတို႔ ရသေလာက္ပိုက္ဆံစု

သူမ်ားေတြ ပူသလို ငါလည္း ပူရေအာင္

စင္ကာပူကိုထြက္ အလုပ္လုပ္ခဲ့တာေပါ့..။

ကဲ….ထားပါေတာ့ေလ…

ဒီလို မိုးရြာေနပံုမ်ိဳးနဲ႔

အရင္ကလို မိုးက်လက္ဖက္သုုတ္ေလးကို

နမ္းစားရင္း

ေရေႏြးၾကမ္း ေလး မႈတ္ေသာက္ရင္း

ဂုန္နီအိတ္ေလးေတြေပၚမွာ

ေကြးလိုက္ရရင္

စင္ကာပူေရ….

မင္းတို႔ ႏိုင္ငံက Five Star Hotel ေတြကို

ငါ….ျငင္းမိမယ္…

မင္းတို႔ ေကၽြးတဲ့ Steam Boat ေတြကို

ျငင္းမိမယ္…။

မင္းတို႔က ၾကိဳက္သေလာက္ေသာက္ပါဆိုတဲ့

အေအးေတြ.. ေကာ္ဖီေတြကို

ငါ..ျငင္းမိမယ္…။
အရာရာဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ သစ္လြင္ေတာက္ပပါတယ္ဆိုေပမဲ့

စားက်က္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေကာင္းပါတယ္ဆိုေပမဲ့

အခ်ိန္တန္ေတာ့လည္း ကိုယ့္ရဲ႕ ခ်ည္တိုင္ကို လြမ္းမိတာပါပဲ….။

ေကာင္းကင္

Sunday, June 13, 2010

သတိရမိေသာ ေမႊးရပ္ဌာနီ ဧရာဝတီ





ယခုအခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႕ ဧရာ၀တီတိုင္း ၊ငပုေတာခရုိင္တြင္ တည္ထားကိုးကြယ္ထားေသာ တန္ခိုးၾကီးလွတဲ့ ျမတ္ေမာ္တင္စြန္း ဘုရားပြဲေတာ္က်င္းပသည့္ အခ်ိန္ကို ျပန္လည္က်ေရာက္လို႕လာပါၿပီ. . . ျမတ္ေမာ္တင္ဘုရားသည္ ဧရာ၀တီတိုင္းတြင္း တန္ခိုးၾကီးဘုရား တစ္ဆူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တေပါင္းလတြင္ ပုသိမ္ၿမိဳ႕ႏွင့္တကြ ဘုရားပဲြက်င္းပေသာ ျမတ္ေမာ္တင္ေတာင္တြင္ အထူးစည္ကား လ်က္ရွိပါသည္။ ျမတ္ေမာ္တင္ ဘုရားပဲြေတာ္ကို ႏွစ္စဥ္တေပါင္းလဆန္း ၁ ရက္ေန႕မွ တေပါင္းလျပည့္ေန႕ထိ စည္ကား သိုက္ျမိဳက္စြာ က်င္းပေလ့ရွိပါသည္။ ဘုရားပြဲေတာ္အခ်ိန္ဆိုလွ်င္ ပုသိမ္ဆိပ္ကမ္းတေလွ်ာက္ ေမာ္တင္သြား သေဘၤာမ်ားဆီက မမပုသိမ္သူသီခ်င္း သံေတြက လြင္႕ပ်ံလ်က္ရွိပါတယ္. . .

စာဖတ္သူမ်ားအား ျမတ္ေမာ္တင္ဘုရားပဲြေတာ္ သို႕ သြားေရာက္ႏိုင္ ဖူးေမွ်ာ္ႏိုင္သည္ျဖစ္ေစ၊ မသြားေရာက္ ႏိုင္သည္ျဖစ္ေစ ဗဟုသုတရေစရန္အတြက္ ျမတ္ေမာ္တင္စြန္းဘုရားပဲြေတာ္သမိုင္းအက်ဥ္းကို ေရးသား တင္ျပလိုက္ ပါတယ္.. . .

ဧရာ၀တီတိုင္း ပုသိမ္ခရိုင္ငပုေတာျမိဳ႕နယ္ ပင္လယ္ကမ္းေျခဦးရွိ သရနေတာင္ေခၚ ျမတ္ေမာ္တင္ ေတာင္ေပၚမွာ မဟာကုဋရံသီ ဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီး တည္ရွိ ပါတယ္္။ျမတ္ေမာ္တင္ေတာင္ကုိ အစြဲျပဳျပိး ျမတ္ေမာ္တင္ေစတီ ဆုိျပီးထင္ရွား လာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ပုသိမ္က ဆိုရင္ ၈၉ မိုင္ ကြာေ၀းပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ အခါမွစ၍ ပထမေရွးအက်ဆံုး သမိုင္းစတင္ခဲ့ေသာ ေစတီႀကီးျဖစ္ပါတယ္။

ထို႕ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဦးေခါင္း ေတာ္ကို သံုးသပ္၍ ဆံေတာ္ရွစ္ဆူေပး သနား ေတာ္မူ၏။ကုန္သည္ ညီေနာင္တို႕သည္ လည္း ဆံေတာ္ရွစ္ဆူကို ပတၱျမားၾကဳတ္တြင္း ထည္႕၍၀မ္းေျမာက္ရြင္ျမဴးစြာ ပင္႕ေဆာင္ခဲ႔ၾက သည္။ မဟာနာဂရ တိုင္းသို႕ ျဖတ္သန္း၌ ျပန္ၾကေသာအခါမဟာနာဂရအဇၥဳတၱ(ရခိုင္)မင္းက ဆံေတာ္ျမတ္ႏွစ္ဆူ ကို အေကာက္ခြန္အျဖစ္ ပင္႕ေဆာင္ထား ေလသည္။ ထိုမွတဆင္႕ကုန္သည္ညီေနာင္တို႕သည္ ခရီးဆက္ၾက ျပန္ ရာတြင္ ေဇယ်ေသနနဂါးမင္းပိုင္စိုးေသာ နဂရစ္၀ဲအေမာ္(ေမာ္တင္)အရပ္သို႕ေရာက္သို႕ ေရာက္ရွိၾက သည္။ ထုိအရပ္သည္ကား ဘဒၵကမၻာတြင္ ပြင္႕ေတာ္မူျပီးေသာ ကကုသန္၊ ေကာဏဂံု။ကႆပ ဘုရားရွင္ တို႕၏ ဓာတ္ေတာ္ ၊ ေမြေတာ္မ်ား ကိန္း၀ပ္တည္ရွိရာ သရဏေတာင္အနီး၌ တည္ရွိေနျခင္းေၾကာင္႕ ဆံေတာ္မ်ားမွ ေရာင္ျခည္ေတာ္မ်ား ကြန္႔ျမဴးေလသည္။

ထုိအခါေဇယ်ေသန နဂါးမင္းသည္ ေနာ္အရွည္ ဖူးေျမာ္ပူေဇာ္လိုေသာ စိတ္ထားျဖင္႕ေစတီ တည္ ထားရန္ အတြက္ ဆံေတာ္ျမတ္ႏွစ္ဆူကို ခိုးယူပင္႕ေဆာင္ထားလိုက္ေလသည္။ နဂါးရစ္အေမာ္(ေမာ္တင္) အရပ္တြင္ ေဇယ်ေသန နဂါးမင္းပင္႕ေဆာင္ထားေသာ ဆံေတာ္ျမတ္ႏွစ္ဆူကိုေနာင္အရွည္လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱ၀ါတို႕ ဖူးေျမာ္ႏိုင္ၾကေစရန္ သရဏေတာင္ေခၚ ျမတ္ေမာ္တင္ေတာင္ေပၚ၌ ပင္လယ္ျမသားျဖင္႕ ျပီးအပ္ ေသာ စိုင္တေမာ႕ အရြယ္ရွိ ေစတီေတာ္ကို တည္ထားကိုးကြယ္သည္။

ေဇယ်ေသန နဂါးမင္း၏ ၾကံစည္မႈကို နတ္၊နဂါး ၊ဆင္ျဖဴေတာ္၊ ၀ိဇၹာဓိုရ္ ပုဂၢိဳလ္တုိ႕သည္ ညွိႏွိုင္းတိုင္ပင္မႈမရွိပဲ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ တစုတေ၀းတည္း ေရာက္ရွိၾက၍ တခ်ိန္တည္း စုေပါင္းပါ၀င္ကူညီဲၾကသည္မွာ ထူးျခားသည္ ဟုအဆုိရွိၾကသည္။

သကၠရာဇ္ ၄၅၄-၅၂၉ တြင္ နန္းတက္ေသာ က်န္စစ္မင္းႀကီး ေျမးျဖစ္သူ အေလာင္းစည္ သူမင္းႀကီးသည္ မူလစိုင္တေမာ႕အရြယ္ရွ္ိ ေစတီေတာ္ကို သာသနာ၅၀၀၀၀ ပတ္လံုးအဓြန္႔ရွည္တည္တံ့စိမ္႕ေသာငွာ အ၀န္းသံေတာင္ ၄၀၊ အျမင္႕သံေတာင္ ၂၅ ရွိ ေစတီႀကီးအျဖစ္လူတစ္ရစ္ပါရမီျဖည္႕ဆည္း၍တည္ထားေတာ္ မူေလသည္။

မဟာမကုဋရံသီ ေခၚ ျမတ္ေမာ္တင္ဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီးအား အဓၶိ႒ာန္ျပဳ၍ ခုႏွစ္ပတ္ရစ္ ပူေဇာ္ပါက ေရႊသံ၊ ေငြသံၾကားရျခင္း၊ အေမြးနံ႕သာ ေပါင္းစံု ပ်ံ႕လႈိုင္ လာျခင္း၊လျပည္႕ေန႕ညမ်ားတြင္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ကြန္႕ ျမဴးလာျခင္း၊ ယခုတိုင္ ဆြမ္းဦးလႈဒါန္းႏိုင္မႈမရွိ။နတ္နဂါးတို႕ကဆြမ္းဦးကပ္လႈမႈရွိေနျခင္း၊ သစ္ပင္ပန္းမန္တုိ႕သည္ ရာသီမဟုတ္ ဖူးပြင္႔သီးၾကျခင္း၊ ပြဲေတာ္ျဖစ္ခါနီးတြင္ က်ီးငွက္တို႔ အုပ္စုဖြဲ႔၍ ေစတီေတာ္ႀကီး အား ၀ဲပ်ံပူေဇာ္္ၾကျခင္း ၊ ႏွစ္စဥ္ ပြဲေတာ္က်င္းပမႈမရွိပါက ေတာင္ေတာ္ျမည္ဟည္းျခင္း၊ ျမတ္ေမာ္တင္ေတာင္ေပၚရွိ နတ္ေရကန္သည္ ဘုရားဖူးမ်ား သိန္းသန္းခ်ီ၍ သံုးစြဲပါေသာ္လည္း ကုန္ခန္းမႈ မရွိျခင္း၊ ပြဲေတာ္ျပီးဆံုးေသာအခါ လႈိုင္းလံုးႀကီးမ်ား သည္ ျမတ္ေမာ္တင္ေတာင္သို႕ တ၀ုန္း၀ုန္း ေျပးရိုက္ပူေဇာ္ျခင္း၊ နတ္၊နဂါး၊က်ား၊ ၀ိဇၹာဓိုရ္ မ်ားသည္ လည္းမည္သူ႕ကိုမွ် ရန္မျပဳပဲပြဲေတာ္ျပီးဆံုးေသာ အခါ လာေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကျခင္း၊ ဘုရားဖူးမ်ား အတြက္ အႏၱရာယ္ တစ္စံုတစ္ရာမရွိ။က်န္းမာသက္ရွည္ လာဘ္လာဘ ေပါၾကြယ္၀ေစျခင္းး စသည္႕ ထူးျခားခ်က္ မ်ား ရွိေနပါတယ္၊

တန္ခိုးၾကြယ္သည္႕ ျမတ္ေမာ္တင္ ဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္ကို ႏွစ္စဥ္တေပါင္းလျပည္႕ေန႕တိုင္း အစဥ္အလာမပ်က္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ခမ္းနားစြာပူေဇာ္ခဲ႕ၾကသည္။ ယခုႏွစ္တြင္လည္း တေပါင္းလဆန္း ၁ ရက္ (၁၃.၃.၂၀၁၀)မွ တေပါင္းလျပည္႕ေန႔ (၂၇.၃.၂၀၁၀) အထိ ပြဲေတာ္ရက္မ်ား ကို စည္ကားသိုက္ျမိဳက္စြာ က်င္းပျပီးသြားပါျပီ ။

အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ ဘုရားဖူး လြယ္ကူစြာ သြားလာႏိုင္ေစရန္အတြက္ ပုသိမ္ဆိပ္ကမ္းမွ ၈၂ မိုင္ကြာေ၀း ေသာ ငပုေတာျမိဳ႕နယ္ ခေမာက္ေမာ္ဆိပ္ကမ္းသို႕ ရွပ္ေျပးေရယာဥ္မ်ားျဖင့္ လည္းေကာင္း ၊ ရန္ကုန္မွတိုက္ရိုက္ သြားလိုသူမ်ားအတြက္ ရန္ကုန္-ပုသိမ္ အျမန္သေဘာၤမ်ား ေျပးဆြဲ ပို႕ေဆာင္ေပးလွ်က္ရွိပါသည္။ ခေမာက္ေမာ္ မွ တဆင္႕ ေမာ္တင္ေတာင္ေျခအေရာက္ ခရီးသည္တင္ကား မ်ားျဖင္႔ေျပးဆြဲေပးသည္။ ထိုမွေလးမိုင္ ေ၀းကြာေသာ ေျမြေတာင္ဘုရားသို႕ သြားေရာက္ ဖူးေမွ်ာ္ရင္း ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေရကစားႏိုင္သည္။

ျမတ္ေမာ္တင္ ဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္တြင္ ေဘးဥပဒ္အႏၱရာယ္ တစ္စံုတစ္ရာမရွိ ေဇယ်ေသန နဂါးမင္းေစာင္႕ ေရွာက္ထားေသာ ပင္လယ္ေရပိုင္နက္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ထိုေၾကာင္႕ ပြဲေတာ္ရက္ မ်ားတြင္ လူတိုင္း ခ်မ္းေျမ႕ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ဖူးေျမာ္ပူေဇာ္ ႏိုင္ၾကပါေၾကာင္း ေရးသားလိုက္ရပါသည္။

အားလံုးကိုခ်စ္ခင္ေလးစားလွ်က္...

ေကာင္းကင္

ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားေသာ ဦးဇင္းေလးတစ္ပါး အေၾကာင္း

ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားေသာ ဦးဇင္းေလးတစ္ပါးအေၾကာင္း


အရွင္ဓမၼပီယ (ဓမၼာစရိယ)
သက္ေတာ္ (၂၄)ႏွစ္
၀ါေတာ္ (၄)၀ါ
ကေလာင္အမည္ – သက်ေသြး

(၁၈.၉.၂၀၀၃ ခုႏွစ္တြင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္။)
-------------------------------
ေက်ာင္း၀န္းေထာင့္ရွိ အုတ္ဂူၿဖဴၿဖဴေလးကို ေတြ႕လိုက္ရေတာ့ သူသည္
ေၾကာက္လန္႔စိတ္ အလ်ဥ္းၿဖစ္မသြားခဲ့ပါ။ တကယ္ဆို ေန၀င္ခါစ သည္အခ်ိန္ေလးသည္
ေၾကာက္လန္႔စိတ္ၿဖစ္ဖို႔ အေကာင္းဆံုးၿဖစ္သည္။

သို ့ေသာ္ သူေၾကာက္လန္ ့စိတ္ ျဖစ္မသြားခဲ့ပါ။

ဂူမ်က္နွာၿပင္တြင္ ေတြ႕လိုက္ရေသာ စာေၾကာင္းေလးမ်ားက
ေၾကာက္လန္႔စိတ္ေနရာကို အစားထိုး၀င္သြားေလလားမသိ။ ၿပီးေတာ့
အုတ္ဂူၿဖဴၿဖဴေပၚတြင္
“ဘ၀ဆက္တိုင္း သံသယၿဖင့္ ႏွိပ္စက္ခံရသူအၿဖစ္မွ ကင္းလြတ္ရပါလို၏” ဟူေသာ
စာသားေလးကိုလည္း ေတြ ့လိုက္ရပါသည္။ သူသည္ ေၾကာက္လန္ ့စိတ္ထက္
စိတ္၀င္စားသည့္စိတ္က ပိုမ်ားသြားသည္။

သူသည္ သည္ၿမိဳ႕ကေလးသို႔ ညတရားေဟာဖို႔ ေန႔လည္(၃)နာရီခြဲေလာက္ကမွ
ေရာက္လာခဲ့ၿခင္းၿဖစ္သည္။ ျပီးေတာ့ သည္ျမိဳ ့ကေလးသည္ သူ ့အတြက္
ပထမဦးဆံုးအၾကိမ္ ေရာက္ဖူးျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။။

တရားပြဲက ည(၇)နာရီမွ စမွဆိုေတာ့ အခ်ိန္ရေသးသည္ႏွင့္
ေက်ာင္းေအာက္သုိ႔ဆင္းခဲ့သည္။ လမ္းေလွ်ာက္ရင္းၿဖင့္ သည္ေနရာကေလးသို႔
သူေရာက္လာခဲ့ၿခင္းၿဖစ္သည္။

အသက္၂၄ႏွစ္ဆိုတာ ေလာကမွာေနလို႔ အေကာင္းဆံုးအရြယ္ေလး။ ဘာၿဖစ္လို႔ပါလိမ့္။
ၿပီးေတာ့ စာေရးတဲ့ဦးဇင္းေလးတဲ့။ ျပီးေတာ့ စာေရးသည္ဆိုေတာ့ သူ႔အတြက္ပို၍
စိတ္၀င္စားစရာျဖစ္သြားသည္။ ကို ‘သက်ေသြး’

သူ႕အသက္ႏွင့္တြက္လွ်င္ ဆယ္စုႏွစ္တစ္စုငယ္ေသာ ဦးဇင္းေလး။ စာေပေလာကအတြက္
ကေလာင္တစ္ေခ်ာင္း ဆံုးရႈံးသြားသလို သာသနာအတြက္လည္း ရဟန္းတစ္ပါး
ဆံုးရႈံးသြားၿခင္းၿဖစ္သည္။

ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည့္ ေန႔စြဲကိုၾကည့္ေတာ့ ဘာမွ်မၾကာေသး။ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္မွ်သာ
ရွိေသးသည္။ အုတ္ဂူေလးပင္ သစ္သစ္လြင္လြင္ရွိေနဆဲ။ သူသည္ ၂၄ႏွစ္အရြယ္တုန္းက
စာေတြေရးေနခဲ့သည္။ ၿပီးေတာ့ ဓမၼာစရိယတန္းအတြက္ စာေတြလည္းက်က္ေနခဲ့သည္။
အုတ္ဂူထဲက ဦးဇင္းေလးလည္း သည္အတိုင္းသာ ၿဖစ္ေနလိမ့္မည္။

သူသည္ ညေနခင္းမ်ားစြာကို ပံုစံမ်ိဳးစံုၿဖင့္ ၿဖတ္သန္းခဲ့ဖူးပါသည္။
အၿပံဳးႏွင့္လည္း ျဖတ္သန္းဖူးသည္။ အမုန္းႏွင့္လည္း ျဖတ္သန္းဖူးသည္။
အလြမ္းႏွင့္လည္း ျဖတ္သန္းဖူးသည္။ အေမာႏွင့္လည္း ျဖတ္သန္းဖူးသည္။၊ အေပ်ာ္
ႏွင့္လည္း ၿဖတ္သန္းဖူးသည္။ ေၾကာက္လန္ ့စိတ္ႏွင့္လည္း ၿဖတ္သန္းဖူးသည္။
သည္ညေနခင္းေလးကေတာ့ ေၾကာက္စိတ္ႏွင့္ ၿဖတ္သန္းေနတာ မဟုတ္တာေတာ့
ေသခ်ာပါသည္။

သူသည္ ပင့္သက္ကို႐ိႈက္ရင္း အုတ္ဂူနားဆီသို ့တိုးသြားမိသည္။ အုတ္ဂူေလးကို
လက္ႏွင့္ထိလိုက္ေတာ့ ၾကမ္းရွရွ အဂၤေတသားသည္ သူ၏ႏွလံုးသားကို လာ၍ထိသေယာင္၊
ထိလက္စလက္ကို ခ်က္ခ်င္းမရုပ္မိ။

ဘာၿဖစ္လို႔ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားပါလိမ့္…….. တစ္ခုခုမ်ားၿဖစ္ခဲ့လို႔လား…။

သူေတြးေနဆဲမွာပင္ သူ႔ေနာက္မွ ေၿခသံသဲ့သဲ့ ၾကားရသည္။ လွည့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့
သည္ေက်ာင္းတိုက္၏ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္၊ သက္ေတာ္(၈၀)ခန္႔ရွိၿပီ ၿဖစ္ေသာ
ဆရာေတာ္သည္ ေတာင္ေ၀ွးကို အားၿပဳထားသည္။ မ်က္မွန္ထူထူ၊
သကၤန္းအညိဳေရာင္ရင့္ရင့္ႏွင့္ ဇရာ၏လကၡဏာကို ၿပေနေသာ္လည္း
ဆရာေတာ္တစ္ပါးအၿဖစ္ ပို၍သပၸာယၿဖစ္ေနပါသည္။

ဆရာေတာ္ သူ ့အနားေရာက္လာေတာ့ လက္အုပ္ခ်ီၿပီး အရိုအေသေပးလိုက္သည္။

‘ဦးဇင္းေလးက အုတ္ဂူေလးကို ၾကည့္ၿပီး စိတ္၀င္စားေနပံုရတယ္’

‘မွန္ပါဘုရား’

‘ဒီအေၾကာင္းေတြကို တပည့္ေတာာ္ ဘယ္သူ႔မွလည္း ေၿပာၿပ မေနခ်င္ေတာ့ပါဘူး။
ေၿပာမၿပမိေအာင္လည္း သတိထားပါတယ္။ ဦးဇင္းေလးကေတာ့ စားလည္းေရး
တရားလည္းေဟာေတာ့ အမ်ားနဲ႔ဆက္ဆံေနရတာဆိုေတာ့ နည္းနည္းေလာက္ေတာ့
ေၿပာၿပခ်င္တယ္။ ၿပီးေတာ့သူက ဦးဇင္းေလးလိုပဲ စာေရးတယ္၊
စာေရးဆရာသိပ္ၿဖစ္ခ်င္တာ၊ မဂၢဇင္းေတြမွာ ဆယ့္ေလးငါးပုဒ္ေတာ့ ပါဖူးတယ္’

‘ေၿပာပါဘုရား၊ ၿပီးေတာ့ ဂူေလးကိုၾကည့္ၿပီး တပည့္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း
စိတ္၀င္စားေနပါတယ္ဘုရား’

‘ဒီဦးဇင္းေလးက ဒီၿမိဳ႕ကပဲ၊ မိဘေတြကလည္း အေတာ္အသင့္ခ်မ္းသာၾကပါတယ္။
တပည့္ေတာ္ပဲ အေၿခခံစာေတြသင္ေပး၊ တပည့္ေတာ္ပဲ မႏၱေလးကစာသင္တိုက္ကို
ကိုယ္တိုင္ပို႔ေပးခဲ့ရတာ၊ ဟိုတစ္ႏွစ္ကပဲ ဓမၼာစရိယတန္းမွာ
သီလကၡန္တစ္က်မ္းေအာင္လို႔ဆိုၿပီ ဆိုသည့္ကေလာင္နာမည္ေလးကို
မဂၢဇင္းတခ်ိဳ႕တြင္ တစ္ပုဒ္စ၊ ႏွစ္ပုဒ္စေတာ့ ေတြ႕ဖူးသည္၊
မ်ားမ်ားေတာ့မေတြ႕ဖူး။ သူမဖတ္ၿဖစ္သည့္ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္
ေရးေနတာလည္းၿဖစ္ႏိုင္သည္။
း သကၤန္းတစ္စံု ဆုခ်လိုက္ရေသးတယ္။ လိုရင္းေၿပာရရင္ေတာ့ ဦးဇင္းေလးရယ္၊
သူေနတဲ့စာသင္တိုက္မွာ ဦးဇင္းတစ္ပါးက သရီးရိုင္ဖယ္ဆိုတဲ့
သကၤန္းတစ္စံုေပ်ာက္တယ္တဲ့၊ ေပ်ာက္တဲ့ဦးဇင္းက
တပည့္ေတာ္ရဲ႕တပည့္ဦးဇင္းေလးကို စြပ္စြဲတယ္ေပါ့ေလ။
ေနာက္ဆံုးဘယ္အထိၿဖစ္လာသလဲဆိုေတာ့ က်န္တဲ့ဦးဇင္းေတြကပါ ယံုလာၿပီး
စကားေတြဘာေတြ မေၿပာၾကေတာ့ဘူးတဲ့၊ ပိုဆိုးတာကေတာ့ ဆြမ္းအတူမစားၾကေတာ့တာပဲ၊
သူမ်ားပစၥည္းခိုးရင္ ပါရာဇိကကံက်တာဆိုေတာ့ ပါရာဇိကက်တဲ့ ဦးဇင္းနဲ႔
ဆြမ္းအတူမစားခ်င္ၾကတဲ့ သေဘာေပါ့ေလ။

အားလံုးက ၀ိုင္းၾကဥ္ထားေတာ့ ဦးဇင္းေလးလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး
အထီးက်န္လာပံုရတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ကို
သြားေလွ်ာက္ျပလိုက္တယ္။ ဆရာေတာ္က ခ်က္ခ်င္းသံဃာကုန္ေခၚၿပီး ၾသ၀ါဒေပးတယ္။
တပ္အပ္မၿမင္ဘဲနဲ႔ မစြပ္စြဲဖို႔ေပါ့ေလ။ သံဃာၾကားထဲမွာ ဦးဇင္းေလးက
လူးလွိမ့္ငိုေနတယ္တဲ့။ သူမဟုတ္တဲ့အေၾကာင္းလည္း က်ိန္ၿပီးေၿပာတယ္တဲ့။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူ႔ဇာတိၿဖစ္တဲ့ ဘုန္းႀကီးရဲ႕ဒီေက်ာင္းကိုၿပန္ေ
ရာက္လာေတာ့တာပဲ။ သူေရာက္တဲ့အခ်ိန္က တပည့္ေတာ္ ဆြမ္းစားေနတဲ့အခ်ိန္
၁၁နာရီေလာက္ ရွိၿပီ။ ဒါနဲ႔ တပည့္ေတာ္ကလည္း “ဦးဇင္း တစ္ခါတည္း
၀င္ဘုဥ္းေပးလိုက္” လို ့ေျပာလိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူကဘာၿပန္ေၿပာသလဲဆိုေတာ့
“ဆရာေတာ္လည္းတပည့္ေတာ္ကို ယံုမွာမဟုတ္ပါဘူး။ တပည့္ေတာ္ကို
တစ္ပါးတည္းပဲၿပင္ေပးပါတဲ့”။ တပည့္ေတာ္ကလည္း “ဟဲ့...ဦးဇင္း၊
ဘာေတြေျပာေနတာလဲ၊ လာ...တစ္ခါတည္း ဒီမွာ ၀င္ဘုဥ္းေပး။” လို ့ထပ္ေျပာေပမယ့္
သူက အေၾကာက္အကန္ၿငင္းေနတာနဲ႔ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူစိတ္ခ်မ္းသာပါေစဆိုၿပီး
ၿပင္ေကၽြးခိုင္းလိုက္တယ္။ ေနာက္ရက္ေတြမွာလည္း အဲဒီအတိုင္းပဲ တစ္ပါးတည္းပဲ
စားတယ္။ ဘယ္သူနဲ႔မွလည္း စကားမေၿပာဘူး။ ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းေထာင့္က
မန္က်ည္းပင္ေအာက္မွာ အၿမဲသြားသြား တရားထိုင္တယ္။ ဒီကိုေရာက္ျပီး
၁၅ရက္ေၿမာက္တဲ့ေန႔မွာပဲ ဦးဇင္းေလးရယ္ ေျပာရမွာေတာင္ စကားမထြက္ရက္ပါဘူး။
အဲဒီ သူတရားထိုင္တဲ့မန္က်ည္းပင္မွာပဲ ႀကိဳးဆြဲခ် ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားတယ္။’

‘အို’ သူ႔ႏႈတ္မွ အသံထြက္သည္အထိ အ့ံၾသသြားပါသည္။ ဆရာေတာ္က စကားဆက္သည္။

‘ပ်ံလြန္ေတာ္မူေတာ့ သကၤန္းၾကားထဲမွာ စာရြက္ကေလးတစ္ရြက္ ေတြ႔ရတယ္။
ဘာေရးထားသလဲဆိုေတာ့ “ဘ၀ဆက္တိုင္း သံသယၿဖင့္ ႏွိပ္စက္ခံရသူအၿဖစ္မွ
ကင္းလြတ္ရပါလို၏။” တဲ့။ တပည့္ေတာ္တို႔လည္း သူဘာေတြၿဖစ္လာခဲ့တယ္ဆိုတာလည္း
မသိရဘူး၊ တစ္ၿမိဳ႕လံုးကလည္း စိတ္မေကာင္းၾကဘူး။ သူ႔အေမဆိုတာကေတာ့
ေၿပာမေနပါနဲ႔ေတာ့။ အခုဆိုပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားတာ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီဆိုပါေတာ့’

‘အဲဒီဦးဇင္းေလးက သကၤန္းကို တကယ္ေကာယူမိလို႔လားဘုရား’

‘အဲဒါေၿပာမလို႔ပဲ….. ပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီး သံုးလေလာက္ၾကာေတာ့
သူနဲ႔ေတာ္ေတာ္ခင္တဲ့ သူ႔ရဲ႕သူငယ္ခ်င္း ဦးဇင္းတစ္ပါးေရာက္လာတယ္။
ေရာက္လာတဲ့....သူ ့သူငယ္ခ်င္း ဦးဇင္းဆီက စကားၾကားရေတာ့မွ
အားလံုးစိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကရတယ္။ သကၤန္းေပ်ာက္တဲ့ဦးဇင္းေလးက
သကၤန္းေပ်ာက္သြားတာေတာ့ တကယ္ေပ်ာက္သြားတာပဲ။ ၿဖစ္ပံုက အဲဒီဦးဇင္းေလးက
ဆြမ္းခံႀကြေနတုန္း သူ႔ရဲ႕ ဦးေလးဘုန္းႀကီးက ေတာကေရာက္လာတယ္တဲ့။ မႏၱေလးကို
ပစၥည္းလာ၀ယ္တာတဲ့၊ ေသတၱာေပၚမွာ သရီးရိုင္ဖယ္သကၤန္းကို ေတြ႔သြားၿပီး
သေဘာက်တာနဲ႔ တူလည္းၿဖစ္၊ တပည့္လည္းၿဖစ္ေနတာနဲ႔ မေၿပာပဲ ယူသြားလိုက္တယ္။
ဘူတာကို ခ်က္ခ်င္းဆင္းရတာဆိုေတာ့ ယူသြားတဲ့အေၾကာင္း ဘယ္သူ႔မွလည္း
ေျပာခ်ိန္မရေတာ့ဘူး ထင္တယ္။ အၿဖစ္မွန္ကို ဘယ္သူမွမသိၾကေတာ့
ၿပႆနာၿဖစ္ၾကေတာ့တာပဲ။

ေနာက္ တပည့္ေတာ္ တပည့္ဦးဇင္းေလး ပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီး ႏွစ္လေလာက္ေနမွ
သကၤန္းေပ်ာက္တဲ့ ဦးဇင္းေလးက သူ႔ရြာၿပန္မွ ဦးေလးဘုန္းႀကီးက
သူသကၤန္းယူသြားတဲ့ အေၾကာင္းေၿပာျပတာတဲ့၊ အၿဖစ္မွန္ကို သိရတဲ့အခ်ိန္မွာ
အားလံုးကလြန္ကုန္ၿပီ။

တစ္ထြာေလာက္ရွိတဲ့ လွ်ာတစ္ေခ်ာင္းဟာ သိပ္ေၾကာက္ဖို႔ေကာင္းတယ္။ ဘာမဟုတ္တဲ့
စကားတစ္ခြန္းဟာ အသက္တစ္ေခ်ာင္းအထိ ဆံုးရံႈးသြားရတယ္။

တပည့္ေတာ္ အသက္ ရွစ္ဆယ္နီးေနပါျပီ။ ေတာ္ရံုတန္ရံုကိစၥကို အသက္အရြယ္အရ
တရားနဲ ့ေျဖလို ့ရပါတယ္။ ဒီဦးဇင္းေလးကိစၥက်ေတာ့ ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက
ကိုယ္တိုင္ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးခဲ ့ ရတဲ့ တပည့္ရင္းေလး ၿဖစ္ေနေတာ့
သံေယာဇဥ္လည္း ေတာ္ေတာ္ျဖစ္မိပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ စိတ္ထဲမွာ ဣေျႏၵမရေတာ့
ျဖစ္မိတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သေဗၺသတၱာ ကမၼႆကာ သူ႔၀ဋ္ရွိလို႔ ခံရတာပဲေလ လို႔
ႏွလံုးသြင္းလိုက္ရတယ္ ဦးဇင္းေလးရယ္’

ဆရာေတာ္က ဆက္တိုက္ေျပာလိုက္ရလို ့ထင္သည္။ သည္မွာပင္ စကားကို ရပ္ထားသည္။
စကားက သည္မွာတင္ မဆံုးသင့္ေသးပါ။ သည့္အတြက္ သူကပဲ စကားစလိုက္ရသည္။

“ဆရာေတာ္ဘုရား။ ဘုရားတပည့္ေတာ္ အထင္ေတာ့ ဦးဇင္းေလးအေနနဲ ့ ဒီနည္းနဲ
့မေျဖရွင္းဘဲ တျခားနည္းတစ္ခုခုနဲ ့ ေျဖရွင္းဖို ့ေကာင္းတယ္ဘုရား။
ေျဖရွင္းနည္း မွားသြားတယ္ ထင္တယ္ဘုရား။”

”အင္း...ဒါေပမယ့္ ဦးဇင္းေလးရယ္... ၀ဇီရဗုဒၶိဋီကာမွာ ဂါထာေလးတစ္ပုဒ္ရွိတယ္။
ေယဘုေယ်န ဟိ သတၱာနံ၊ ၀ိနာေသ ပစၥဳပ႒ိေတ။
အနေယာနယ ရူေပန၊ ဗုဒၶိမာဂမၼတိဌတိ။ တဲ့
အဓိပၸါယ္ကေတာ့ “သတၱ၀ါေတြဟာ ပ်က္စီးဖို ့အခ်ိန္တန္လာရင္
နည္းဆိုးနည္းမွားဟာ နည္းမွန္ဟန္ေဆာင္ျပီး စိတ္မွာ ထင္လာတတ္တယ္” တဲ့။
တကယ္ေတာ့...လူဟာ ပ်က္စီးဖို ့အခ်ိန္တန္လာရင္ ဘာနဲ ့မွ ကာကြယ္လို ့
မရေတာ့ပါဘူး။ ကဲ...ကဲ....ဦးဇင္းေလးလည္း တရားေဟာရဦးမယ္။
ၾကြေတာ့...ၾကြေတာ့။”

“မွန္ပါဘုရား”

သူ ဆရာေတာ္ကုိလက္အုပ္ခ်ီၿပီး အရိုအေသေပးရင္း နားေနေဆာင္သို႔ၿပန္ခဲ့သည္။
လွမ္းရသည့္ ေၿခလွမ္းေတြက သိပ္မသြက္ခ်င္၊ ေလးတြဲ႔ဖင့္ေႏွးေနသည္။
ဆရာေတာ္ကေတာ့ သူ႔တပည့္ ဦးဇင္းေလး လဲေလ်ာင္းရာ အုတ္ဂူေလးနားမွာပဲ
ရပ္က်န္ခဲ့သည္။

တစ္ထြာေလာက္ရွိေသာ လွ်ာတစ္ေခ်ာင္းကို သူေတာ္ေတာ္ေၾကာက္သြားပါသည္။
ၿပီးေတာ့မုန္းခ်င္စိတ္လည္း ေပါက္သြားပါသည္။

ၿမတ္စြာဘုရားလည္း လွ်ာတစ္ေခ်ာင္းကို အသံုးၿပဳခဲ့သည္။ အရွင္သာရိပုတၱရာလည္း
လွ်ာတစ္ေခ်ာင္းကို အသံုးၿပဳခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသလည္း
လွ်ာတစ္ေခ်ာင္းကို အသံုးၿပဳခဲ့သည္။ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးလည္း
လွ်ာတစ္ေခ်ာင္းကို အသံုးျပဳခဲ့သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလည္း
လွ်ာတစ္ေခ်ာင္းကို အသံုးျပဳခဲ့သည္။ နပိုလီယန္လည္း လွ်ာတစ္ေခ်ာင္းကို
အသံုးျပဳခဲ့သည္။ ဟစ္တလာလည္း လွ်ာတစ္ေခ်ာင္းကို အသံုးျပဳခဲ့သည္။ မာသာထရီဇာ
လည္း လွ်ာတစ္ေခ်ာင္းကို အသံုးၿပဳခဲ့သည္။ ဘင္လာဒင္လည္း လွ်ာတစ္ေခ်ာင္းကို
အသံုးျပဳခဲ့သည္။

ထိုလွ်ာတစ္ေခ်ာင္းသည္ မၾကာခင္ၿပာၿဖစ္ရဦးမည္။ ၿပာမၿဖစ္ခင္ေတာ့ ခႏၶာကိုယ္၏
အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုအေနႏွင့္ အေကာင္းအဆိုးေတြဖန္တီးေနဦးမည္။
ထိုလွ်ာတစ္ေခ်ာင္းေၾကာင့္ပင္ သူက်င္လည္ရာ၀န္းက်င္တြင္ရွိေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္
အျမင့္သို ့လည္း ေရာက္သြားနိဳင္သည္။ အနိမ့္သို ့လည္း ေရာက္သြားနိဳင္သည္။
အေမွာင္ထဲသို႔လည္း ေရာက္သြားႏုိင္သည္။ အလင္းထဲသို႔လည္း
ေရာက္သြားႏုိင္သည္။ လွ်ာတစ္ေခ်ာင္းသည္ အၿဖဴအမည္း ကို
ေကာင္းေကာင္းဖန္တီးႏိုင္ပါသည္။

လွ်ာတစ္ေခ်ာင္သည္ ျပာျဖစ္သြားလွ်င္ေကာ ဇာတ္သိမ္းသြားျပီဟု ဆိုနိဳင္ပါမည္လား။

ဗုဒၶဘာသာ၏ အဘိဓမၼာသေဘာတရားအရ ကံ, ကံ၏အက်ိဳးဆိုတာ ရွိသည္ပဲေလ။ ကံ,
ကံ၏အက်ိဳးအရ အသက္ထင္ရွားရွိစဥ္ ျပဳမူေျပာဆိုခဲ့ေသာ အမူအရာတို ့သည္
ကမၼသတၱိတစ္ခုအေနႏွင့္ ဟိုဘက္ဘ၀အထိ ပါသြားပါလိမ့္မည္။
ျပာျဖစ္သြားလွ်င္ေတာ့ ဘာမွ အယူခံခြင့္မရွိေတာ့။ သတၱိအားေလ်ာ္စြာ သုဂတိ၊
ဒုဂၢတိ တစ္ခုခုက အသင့္ၾကိဳေနပါလိမ့္မည္။

ျပာမျဖစ္ခင္ လွ်ာတစ္ေခ်ာင္းကို အမွီျပဳျပီး တမလြန္၏ သုဂတိ ဒုဂၢတိကို
ေကာင္းေကာင္းဖန္တီးနိဳင္ခြင့္ ရွိေနေသးသည္။ ျပာျဖစ္သြားလွ်င္ေတာ့
ဖန္တီးနိဳင္ခြင့္ ေရြးခ်ယ္နိဳင္ခြင့္ မရွိေတာ့ပါ။
ဖတ္ျပီးရင္လည္း သူငယ္ခ်င္းေတြကို လက္ဆင့္ကမ္းေပးၾကပါဦး။

ေကာင္းကင္

ကၽြန္ေတာ္ နွင္႔ အေမ

ဒီေန႕ကၽြန္ေတာ္ အေခြၾကည္႕ေနတုန္း အေမက စာအုပ္ကိုင္၀င္လာၿပီးေျပာတယ္ ‘‘ငါ႕ကို
ဒီစကားေလးေတြရဲ႕ အဓိပၸါယ္ ေျပာျပေပးစမ္းပါ။’’

အေမ။ ။ ဒီ ‘‘i don't know’’ ဆိုတာဘာအဓိပၸါယ္လဲ။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ‘‘ကၽြန္ေတာ္မသိဘူး။’’
အေမ။ ။ နင္႕ကို တကၠသိုလ္ထားတာ ၃၊ ၄ ႏွစ္ရွိေနၿပီ။ နင္ ဘာျဖစ္လို႕ ဘာမွကို
မသိရတာလဲ။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ မဟုတ္ဘူး။ ‘‘ကၽြန္ေတာ္မသိဘူး’’ ပါဆို။
အေမ။ ။ ဒါေတာင္ ၀န္မခံခ်င္ဘူး !!!
(တခ်ီေဆာ္လိုက္တယ္...)

အေမ။ ။နင္ ငါ႕ကို ဒါ ထပ္ၿပီးေျပာျပစမ္း။ ‘‘i know’’ ဆိုတာ ဘာအဓိပၸါယ္လဲ။ နင္
သိတယ္မဟုတ္လား။ ေျပာျပစမ္း။
ကြန္ေတာ္။ ။ဟုတ္ကဲ႕။ ‘‘ကၽြန္ေတာ္သိတယ္။’’
အေမ။ ။ သိရင္ျမန္ျမန္ေျပာေလ။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ‘‘ကြန္ေတာ္သိတယ္’’ ဆိုေနမွ။
အေမ။ ။ နင္ျပႆနာရွာေနတာလား။ ေစာေစာက အတီးခံရတာ နည္းတယ္ေပါ႕၊ ဟုတ္လား။
ကၽြန္ေတာ္။ ။‘‘ကြန္ေတာ္သိပါတယ္’’ ဆိုေန။
အေမ။ ။သိရင္ေျပာေလ။ မတတ္တာကို တတ္ခ်င္ေယာင္ မေဆာင္နဲ႕။
(တခ်ီထပ္ေဆာ္ပေလာ္တီးလိုက္တယ္...)

အေမ။ ။နင္သတိၾကပ္ၾကပ္ထားေနာ္။ ပိုက္ဆံေတြ ဒီေလာက္အကုန္ခံၿပီး တကၠသိုလ္ပို႕တာ၊
ၾကည္႕ပါဦး
အခုဘာဆိုဘာမွ မသိဘူး။ ဒီေလာက္ နည္းနည္းေလး တတ္တာနဲ႕ မေအကို ဟိတ္ဟန္
လုပ္ခ်င္တယ္ေပါ႕။ နင္႕ကို ေနာက္ဆုံးတစ္ခုထပ္ေမးမယ္။ ငါ႕ကို ေကာင္းေကာင္း
ရွင္းျပ။
မေျပာႏိုင္လို႕ကေတာ႕ နင္႕ကို ထပ္ေဆာ္မယ္။ ငါ႕ကို ဒါဘာသာျပန္ျပစမ္း။ ‘‘i know,
but i don't
want to tell you’’ ဆိုတာ ဘာအဓိပၸါယ္လဲ။

ကၽြန္ေတာ္ မူးလဲသြားတယ္။ ေခါင္းအုန္းယူၿပီး ကိုယ္႕ေခါင္းကို အခ်က္ ၃၀ ရုိက္တယ။္
နံရံကို ေခါင္းနဲ႕ အခ်က္ ၄၀ ေျပးေဆာင္႕တယ္။ ကိုယ္႕ပါးကို လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႕ အခ်က္
၅၀ ေလာက္ အျပန္အလွန္ရုိက္တယ္။ ေျခေထာက္နဲ႕ စားပြဲေစာင္းကို အခ်က္ ၆၀ ကန္တယ္။
ေသြးေတြအသားေတြ ထူပူလာေတာ႕ အေမ႕ကို ေမးလိုက္တယ္။ ကဲ ေက်နပ္ပလား။ အဲဒီလဲက်ေရာ
သူက ထပ္ေမးျပန္တယ္။ ‘‘သားရယ္၊ i'm very annoyant, don't trouble me ဆိုတာ
ဘာအဓိပၸါယ္လဲကြယ္။’’

ကၽြန္ေတာ္။ ။‘‘ကၽြန္ေတာ္ ေဒါသထြက္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႕ကို လာမ႐ႈပ္နဲ႕။’’
အေမ။ ။‘‘အရိုက္ခံခ်င္တယ္ေပါ႕။ မေအကို ဒီလို ေျပာရလားဟဲ႕’’ (အဲဒါနဲ႕
ထပ္အေဆာ္ခံလိုက္ရတယ္။)
အေမ။ ။ ‘‘i hear nothing, repeat ဆိုတာ ဘာအဓိပၸါယ္လဲ’’။
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ‘‘ကၽြန္ေတာ္ဘာမွမၾကားရဘူး။ ျပန္ေျပာ။’’
အေမ။ ။ ‘‘i hear nothing, repeat.’’
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ‘‘ကၽြန္ေတာ္ဘာမွမၾကားရဘူး။ ျပန္ေျပာ။’’
(ေနာက္ဆံုး ထပ္အေဆာ္ခံရျပန္ေရာ။)

အေမ။ ။ ‘‘what do you say ဆိုတာကိုေရာ ဘယ္လို ရွင္းျပလို႕ရလဲ။’’
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ‘‘ဘာေျပာတာလဲ’’ (တခါထပ္ အေဆာ္ခံရျပန္တယ္။)
အေမ။ ။ ‘‘look up in the dictionary ဆိုတာ ဘာအဓိပၸါယ္လဲ။’’
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ‘‘အဘိဓါန္မွာရွာ။’’
အေမ။ ။‘‘အဘိဓါန္မွာ ရွာတတ္မွေတာ႕ ငါကနင္႕ကို ဘာျဖစ္လို႕ေမးေနေတာ႕မွာလဲ။’’
(ထပ္အေဆာ္ခံရ.)

အေမ။ ။ ‘‘you had better asked somebody ဆိုတာကိုေရာ ဘယ္လို ဘာသာျပန္မလဲ။’’
ကၽြန္ေတာ္။ ။‘‘တျခားလူကို ေမးတာပိုေကာင္းမယ္။’’
အေမ။ ။ ‘‘နင္က ငါ႕သားဟဲ႕။ ငါ တျခားလူေမးၿပီး ဘာလုပ္ရမွာလဲ။
အရိုက္ခံခ်င္ေနျပန္ၿပီ။’’
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ‘‘အမေလး၊ ဘုရားသခင္ ကယ္ေတာ္မူပါ။’’
အေမ။ ။ ‘‘မေအကို ျပႆနာရွာတဲ႕ေကာင္ ဘုရားသခင္လဲ နင္႕ကို မကယ္ႏိုင္ဘူး။’’
(ထပ္ေဆာ္ခံရ...)

အေမ။ ။‘‘ငါထပ္ေမးမယ္။ use your head, then think it over ဆိုတာေရာ
ဘာအဓိပၸါယ္လဲ။’’
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ‘‘ေခါင္းေလးဘာေလးသံုး။ ၿပီးရင္ ေသခ်ာထပ္စဥ္းစား။’’
အေမ။ ။ ‘‘အေကာင္စုတ္၊ ငါ႕ကိုမ်ား ျပန္ေျပာရတယ္လို႕..’’ (တဆက္ထဲ
လက္ပါေတာ႕မယ္႕ဟန္ျပင္...)
ကၽြန္ေတာ္။ ။ ‘‘ေလာကမွာ အေမသာ အေကာင္းဆံုးဆိုတဲ႕ အဓိပၸါယ္ပါ။’’
(အျမန္ေျဖလိုက္ရတယ္။)
အေမ။ ။‘‘အင္း၊ ဒါမွ ဟုတ္တုတ္တုတ္ရွိေသးတယ္။ ခဏေနက်ရင္ အေမစားစရာေကာင္းေကာင္းေလး
လုပ္ေပးမယ္။ မနက္ျဖန္က်မွ ထပ္ေမးေတာ႕မယ္။’’

ေကာင္းကင္

ႏွလံုးသား၏ စီမံရာ




အရာရာလြန္ခဲ့ၿပီ
အခါခါျပန္ေတြး ေဆြးျမည့္တဲ့ဒီအသည္း
လူ႔အျမင္မတင့္တဲ့အရြယ္......

...ခ်စ္ခ်င္ရဲ႕မခ်င့္မရဲ
မ်က္ရည္ေတြမျမင္ရက္သူ
ပန္းပ်ိဳးလက္ရဲ႕ဒဏ္ရာ
အမာရြတ္ေတြအထပ္ထပ္

ေက်ပါရေစ၀ဋ္ေၾကြးရယ္
ေ၀ဒနာေတြထပ္ထပ္ေပးရင္
အားလံုးနဲ႔ေ၀းရာ
တာ၀တိ ံသာကိုထပ္ခ်ိန္း
ဇာတ္လမ္းလွလွေလး
ဆက္ပါရေစေတာ့...... စည္းကလည္း ျခားပီးသား
အခ်စ္ အလြမ္း
ဒီလူအတြက္ တသက္မွာတခါဆိုတာ
သက္မွတ္ေပးခဲ့ပါလား ဘ၀ရယ္

ေစာင့္တယ္ ထိန္းတယ္
စည္းကမ္းရယ္ သိကၡာရယ္
ဒီလူ႔ရင္ကို တခ်က္ေလာက္၀င္ၾကည့္
ကံၾကမၼာရယ္ ငါ့ကိုမွရက္စက္ေလျခင္း

ေသာကကို တေယာက္တည္းခံစား
သံေယာဥ္ဇဥ္ကို ဥပကၡာတဲ့လူေတြ
အျပစ္တင္ရင္ ဒီလူကိုေရွးတန္းမွာထား
သိသင့္တာက ဒီလူမွာလဲႏွလံုးသားနဲ႔ေလ

ဦးေနွာက္နဲ႔ ႏွလံုးသား
ခံစားတာ စေတးတာေတြဟာ
ႏွလံုးသားရဲ႕ အစီအမံဆိုတာ
လူေတြေမ့ေနစၿမဲ

ေစ်းတြက္ပဲတြက္ေၾကးဆို
ေလာကရဲ႕အလွ ဘယ္နားမွာရွာမလဲ
အျဖစ္နဲ႔အျပစ္ ေရာမခ်ပါနဲ႔
လူ႔ေလာကရယ္

ေကာင္းကင္

ခ်စ္သူ သိေစလို




အရင္က မင္းရဲ့ အနမ္းဟာ
ခ်ိုဳပါတယ္
ငါ႔ရင္ခြင္ဟာ ေႏြးေထြးတယ္လို႔
မင္း ေျပာဖူးတယ္
ကမၻာသစ္မွာ နွစ္ေယာက္ အတူေနမယ္လို႔
တိုင္တည္ခဲ႔ၾကတယ္ေနွာ္
အရမ္းခ်စ္တယိလို႔ မင္းအၿမဲေျပာတယ္
ငါ့ကို
အခု ငါ႔ရင္ဘတ္ၾကီးကို မင္းဝင္ၾကည္႔ေလ႔ပါ
ဘာမွမရွိတဲ႔ ေကာင္းကင္အျပာေရာင္
ငါ႔နွလံုးသားကိုၾကည္႔ပါ
ရဲရဲနီေနတဲ႔ ပန္းသီးတစ္လုံး
ငါ့ရဲေသြးေတြကို ၾကည္႔လိုက္ပါ တက္ၾကြေနဆဲ
မင္းထင္ထားတဲ႔ ငါ႔ဟုတ္ခဲ႔သလား
မင္းျမင္ခ်င္တဲ႔ အေသးကြဲသမား ငါ
ျဖစ္ခဲ႔သလား
ငါတယ္ခ်စ္တတ္ပါတယ္
မင္းကိုလည္း ငါတကယ္ခ်စ္တယ္
မင္းမရွိလည္း ငါေနတတ္တယ္
မင္းမခ်စ္ခဲ႔ေပမယ္႔ ငါမင္းကိုခ်စ္ခဲ႔မိတယ္
ငါသိလိုက္ရတဲ႔ေန႔မွာ
ေနာက္က်ေနၿပီ
ငါမွားပါတယ္လို႔ ငါ႔နွုတ္က ထြက္ၾကလာခ်ိန္ဟာ
ငါ႔အတြက္ (အသိတစ္ခုနဲ႔ သတၱိပဲ)
ခ်စ္တတ္ၿပီး မခံစားးတတ္တဲ႔
ငါ႔နွလံုးသားကို
မင္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္
ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္
ဘယ္သူခြဲခြဲ ဒီအတိုင္းပဲ.........."ခ်စ္သူ"
ေကာင္းကင္

ႏြမ္းလ်မိခင္ ဧရာဝတီသို႔…

ဧရာဝတီ
အတီအေတကာလ
ဟုိး…. ပေဝသဏီကတည္းက
တို႔ိဘဝေတြရဲ႕ မိခင္
တိို႔မိခင္ေျမရဲ႕ အသက္ေသြးေၾကာ
တို႔သေဘာအတိုင္းႏု
တို႔ျပဳသမွ်ခံစား
တို႔ရမ္းကားသမွ် သည္းခံ
တို႔ေပးတဲ့ ဒဏ္ဗရပြနဲ႔
မလွပေတာ့တဲ့သူ႔အသြင္
ဟိုး..
ယခင္ကာလေတြနဲ႔ယွဥ္ၾကည့္
အျမင္သိနဲ႔ေတာင္သိႏိုင္ပါရဲ႕
အိုဘဲ႔..
မိိခင္ဧရာဝတီ..၊
ေနျခည္ျပင္းျပင္းေအာက္မွာေရာ
မိုးေပါက္မိုးစက္ေတြထဲမွာေရာ
ႏွင္းဖြဲဖြဲၾကားမွာေရာ
ေဟာ..ၾကည့္..၊
သူ႔ပကတိရုပ္သြင္
ငယ္ရုပ္မဆင္ႏုိင္လင့္ကစား
သူအားရွိသေလာက္သူထမ္း
သူလွမ္းႏိုင္သေလာက္လွမ္း
ပန္းခ်င္သေလာက္ပန္း
ႏြမ္းခ်င္သေလာက္ႏြမ္း
အားကုန္ခမ္းသြားပ(ပါ)ေစ
သူ႔တာဝန္သူေက်တယ္ေနာ္..။
ေျမေပၚကစိမ္းျမျမစိုက္ခင္း
သူ႔ရင္တြင္းက ႏို႔ရည္နဲ႔ ပက္ဖ်န္းေပးတယ္၊
တစ္နယ္ကေနတစ္နယ္
ကူးသန္းကုန္စည္စလွယ္္
သူ႔ရင္ဘတ္ေပၚကေန သယ္ေပးတယ္၊
အေသးအမႊားကအစ
အၾကီးအမားအဆုံး
အားလုံးေသာ ေရသတၱဝါ
စားေရရိကၡာာအတြက္
သူထုတ္အံေပးရွာတယ္၊
ဒါနဲ႔တင္မက..
ညအေမွာင္ကိုခြင္း
ေန႔အလင္းအလား
ေရအားလွ်ပ္စစ္
သူျဖစ္ညွစ္ထုတ္ေပးရဦးမတဲ့
မေတာ္မတည့္လိုက္တာေနာ္..၊
ေၾသာ္… လူေတြ.. လူေတြ
အတၱအေမွာင္ဖုံးေနသူေတြ
ေဒါသအေရာင္ဖုံးေနသူေတြ
ေလာဘအမိုက္ဖုံးေနသူေတြ
ေမာဟ စရိုက္ဖုံးေနသူေတြ
ေသာက အမႈိက္ျဖဳန္းေနသူေတြ
ျမစ္ေရကိုကန္႔သပ္
စည္းတံတိုင္းအထပ္ထပ္ကာ
ၿမိဳ႕ရြာေတြေပ်ာက္
ေတာေတာင္ေတြေပ်ာက္
ေရေအာက္ေရာက္ကုန္ေရာ..၊
ေျပာရင္းဆိုရင္း
သတင္းဆိုးတစ္ခုလာျပန္ၿပီ
ျမစ္အညာဆီကတဲ့..၊
ေမခ၊မလိခ ျမစ္ႏွစ္စင္းရဲ႕အစပ္
ဧရာဝတီဖြားတဲ့အရပ္မွာ
ေရကာတာႀကီးေဆာက္ၾကမတဲ့..၊
အိုဘဲ့ ဧရာဝတီ
အသင့္ဦးေခါင္းသည္ကား
ေလာဘေသြး..
ေမာဟေသြး…
ေဒါသေသြး…
ေသာကေသြး..
အတၱေသြးတို႔ျဖင့္
ခ်င္းခ်င္းနီလတၱံ႔..၊
လူညံ့၊ လူ႔ဗာလ၊ လူမိုက္တို႔သည္ကား
ဆင္ျခင္တုံတရားမရွိ
ေမွ်ာ္ၾကည့္ႏိုင္စြမ္းအားနည္း
အမိုက္အမဲ လူပလီေတြ၊
မၾကံေကာင္းမစည္ေကာင္း
ကိုယ့္ေျခလက္ကို ျဖတ္ေရာင္း
ကိုယ့္အသက္ေသြးေၾကာကိုပိတ္
ကိုယ့္အရိပ္ကိုေဖ်ာက္
ကိုယ့္အေမာက္ကိုတိ
ကိုယ့္အသိကိုဖ်က္
ေခြးကတက္မွာေနဖို႔အေရး
ေပးဆပ္ရမယ့္ေၾကးက
သူ႔ကြ်န္ဘဝ၊ ဝကြ်န္ဘဝ
စိနကြ်န္ဘဝျဖစ္သြားမတဲ့
ဘယ့္ႏွယ့္ လုပ္ၾကမတုုံး..၊
ကယ္ၾကပါအုံး(ဦး)
ကူၾကပါအုံး(ဦး)ဗ်ာတုိ႔
ခင္ဗ်ားတို႔ကြ်န္ေတာ္တို႔
ေန႔ရက္ဆက္အသက္ရွင္သန္ဖို႔အေရး
ေပးဆပ္ခဲ့ကာလၾကာရွည္
အဆုံးအစမဲ့ ေက်းဇူးေတြရာခ်ီ
အို..
မိခင္ဧရာဝတီ..။
ေက်ာ္မင္းေဆြ